lördag 11 januari 2014

TAJT RUMPA

Ja det är ju lite mitt mål så att säga :D
Har precis varit och tränat med mamma på 24:an. Mer folk än det brukar vara på lördagar, men helt okej.
Först cyklade jag 5 km, sen sprang jag på löpbandet i 30 min. Eller jag sprang totalt 15 minuter i intervaller och sen gick jag med 5% lutning.

Efter det körde vi armar, 50 squats och 100 situps. Vi körde även plankan men då var jag så slut i mina magmuskler att jag bara orkade 30 sekunder. Så nu känner man sig riktigt duktig.
Lite lunch ska jag koka ihop nu sen ska vi göra oss iordning för att åka in till pappa och Malin i stan.

Med denna 5 kg vikten så kör jag "rodd". Upp med benen och lutar lite bakåt så att man använder magmusklerna samtidigt som man tar denna åt en sida åt gången. Ja hoppas man förstår denna grötiga förklaringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar