fredag 3 januari 2014

3:e dagen på året

Idag är det redan 3:e januari, herregud vad tiden går här.

Idag har jag rensat garderoben, eller mest lagt ut kläder som jag knappt använder i en flyttlåda pch ställt ut i förrådet. Jag är en såndär människa som hellre hamstrar än slänger, kan ju alltid vara bra att ha nån gång. Tänk på barnen i Afrika liksom :D

Nåja, efter rensningen och lite städning så gjorde jag och Kim oss iordning för att åka på bio i kista med mamma och moster. Jag hade 5 biobiljetter som går ut nu i januari så vi passade på. Vi åt middag i kista innan bion också, kycklingspett med ris och tsatsiki (?!), sjukt gott! Filmen vi såg var självklart "hundraåringen", riktigt bra och man fick sig många skratt.

När vi kom hem så satte jag och Kim på en till film, the hobbit; Smaugs ödemark. Jag har ju precis sett på alla sagan om ringen filmerna, så det är lite förvirrande då the hobbit är det som hände innan alla filmerna?! Ja ni förstår, mycket förvirrande. Men filmerna är faktiskt riktigt bra måste jag säga, jag har ju vägrat att se dem i över 10 år men efter mycket tjat på att jag "bott under en sten" som inte sett filmerna så tog jag tag i saken :)

Nåja, filmen slutade precis, lite väl plötsligt. Så nu ska man sitta och vänta på nästa film och då hinner man glömma vad som hänt i denna. Jisses vad invecklade dessa jädra filmer är, men bra... Tyvärr!

Imorgon fyller mor år, 45 för att vara exakt, men hon ser ut som 30 år, fortfarande lika snygg. Då blir det lite smörgåstårta och firande. Senare på kvällen blir det en liten vinkväll med brudarna, spännande.

Nu är det dags sova tror jag, har migrän - för första gången i mitt liv! Jösses.




- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar