tisdag 7 januari 2014

PROVENCALSKA KÖTTBULLAR

Jag har precis lagt mig i sängen efter att ha förberett och lagat matlådor för två dagar. Det blev provencalska köttbullar, ett recept från linas matkasse. Supergott! Jag gjorde potatismos till Kim och kokt vitkål till mig själv. Nu ska jag köra på vitkål och grönsaker istället för kolhydrater till lunch och middag, beach 2014 liksom, haha.

Så här gör man:

Först blandar man köttfärs med mjölk, ströbröd, soltorkade tomater, soya, vitlök, salt, peppar och provencalska örter. Rulla köttbullarna och in i ugnen i 5 minuter.



Sen tar man ut köttbullarna och häller på såsen som består av mjöl, vatten, köttbuljong, tomatpuré, mjölk och créme fraîche. In i ugnen igen i 10-15 minuter. KLART!





Superenkelt och så gott :)

- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar