torsdag 2 januari 2014

2014

Äntligen är det ett nytt år.
Nya möjligheter och nya äventyr.
Det känns så fräscht att börja på ett nytt år, man börjar tänka om och vill förbättra saker och ting. Mina nyårslöften är att bli mer positiv och sundare. Träna lagom, äta rätt och lagom mycket och skippa allt gottis, med få undantag såklart.

Som ni märker så är inte riktigt det här med att komma ihåg/orka blogga min grej, men jag ska väl försöka lite mer denna gång. Alltid kul att läsa när man blir äldre.

År 2013 har både varit bra och dåligt, men eftersom jag ska bli mer positiv så tar jag bara upp det positiva :)
Jag och hjärtat har varit ute och rest; till Thailand i en månad, till Spanien två gånger och en liten weekend till Tallin. Jag har blivit moster, köpte en lgh tillsammans med min andra halva och vi har gjort om köket, byggt altan etc. Ja det har hänt mycket detta år helt enkelt.

Nästa år ska bli ännu bättre och ännu positivare, förhoppningsvis :)

Nu siktar vi mot ljusare tider och hoppas att våren och sommaren kommer snabbt. I vår ska vi åka till dublin, vi ska bjuda mamma som tack för biljetterna till Spanien nu i julas. Längtar!

Här kommer lite bilder:



Saknar mina bruna ben!!














Nycklarna fick vi när vi kom hem från Thailand, härlig känsla!








Köket före (ovan) och efter (nedan)





Tallinn



På en restaurang i Tallin



Vi hade strålande sol och blå himmel i Tallin, lyckliga!



Mosters fina prins!



Spanien resan nu i julas, 20-29 dec.






Norska Kalle anka kl 14:00


Nyårsdukningen - så stolt!


Nyårsmiddag med snittet och skumpa som välkomsträtt, toast Skagen till förrätt. Potatisgratäng, smördegsinbakad oxfilé med rödvinssås och sallad. Sist men inte minst, pannacotta med vit och mörk choklad toppad med hallon :)


Vi brudar på nyår, innan febern kom... Dagen efter vaknade jag upp dunderförkyld men inte bakis iaf :) så jag är inte bitter.

Nu kör vi, 2014!!


- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar