torsdag 24 juli 2014

KROATIEN - DAG 5

Igårkväll blev det en lugn kväll, vi var helt slut efter middagen så vi låg bara på rummet och tog det lugnt. Jag gick en vända till affären bara och köpte gottis.

Imorse steg vi upp halv åtta och gick ner till frukosten. Sen gick vi direkt ned till stranden. Idag har det varit en riktigt riktigt varm dag med blå himmel och strålande sol. Har bränt röven och tuttarna (solade toppless på stranden), och det känns... Men efter rött kommer brunt :D
Vi la oss vid poolen efter tre timmar på stranden, det blir så mycket folk och stenarna är inte så behagliga att ligga på.

Vid 13-tiden gick vi till lilla strandbaren/restaurangen som tillhör vårt hotell, där vi åt pizza sist, och åt lunch. Kim tog en pizza och jag tog en kycklingsallad med mozzarella, sjukt god! Vill äta där igen på lördag innan vi far till flygplatsen :)

Nu sitter jag på balkongen, matkoman håller på att gå över, tackolov!
Ikväll kanske vi går och tar en drink någonstans, eller så lägger vi oss i tid med tanke på att vi ska upp före kl sju imorgon. Strax efter åtta går bussen för vi ska iväg på dagsturer till staden Sibenik och vattenfallen i nationalparken Krka.
Det ska bli riktigt spännande!

Roliga chips som heter Bobi, det jag brukar kalla Kim, så var tvungen att köpa dem igår haha!