torsdag 10 juli 2014

KAN INTE SOVA.

Ligger fortfarande vaken och klockan är tjugo i två. Det är varmt, bränt mig lite på ryggen också. Jag kan verkligen inte sova och jag vet inte varför.
Känner mig trött men tusen tankar går igenom mitt huvud, som hur jag ska måla klart pallarna innan vi åker imorgon kväll, vad jag ska ha för färger på dynorna sen, kuddarna, måla matbordet etc. Har en del projekt som jag vill hinna klart med :)
Så det är inga dåliga tankar som flyger omkring, bara praktiska.

Idag har vi varit i Ekilla och badat. Riktigt fin strand, har aldrig varit där tidigare faktiskt. Marre, Christer och troy var där så jag och Madde for dit med Elis efter frukosten. Riktigt skönt!

När jag kom hem vid lunch så satte jag igång och målade pallarna till soffan, nu är 6/9 pallar klara :) tre kvar. Snart är den äntligen färdig, så kan man ta en kopp kaffe där på morgonen med en bok i handen och få lite morgonsol. Längtar!

Bjöd över Marre, Christer och Troy på middag idag så jag gjorde en fläskfilégryta med ris, riktigt gott och mysigt som alltid :)
Blandade bara ihop lite av varje och det blev uppskattat. Sen köpte Marre vårt gamla köksbord som jag tänkt sälja då grannen, som skulle flytta till Skåne, ville bli av med sina läderstolar och bord, så då köpte jag dem. Jag ska bara måla bordet vitt och sedan sätta någon vit dekorplast eller något på undersidan av glaset så att man inte ser igenom till lådorna som finns där. Blir nog riktigt snyggt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar