tisdag 29 juli 2014

ÄRTSOPPA.

Igår påbörjade jag målningen av vårt köksbord. Började med häftgrund så att färgen fäster sen, den har man istället för att slipa bordet. Strax ska jag börja måla med lackfärgen :)

Till middag igår gjorde jag en grön ärtsoppa med knaperstekt bacon. Det var helt otroligt gott! Jag äter absolut inte sådan ärtsoppa som man får upp i huvudet när man säger ordet ärtsoppa. Över min döda kropp.
Men detta var supergott och tog Max 20 min.

Jag stekte lök, i en klick smör och sambal oelek, tills den blev genomskillnig. Sen hällde jag i 500g frysta ärtor och rörde om tills dom tinat, ca 2 min. Hällde på kycklingfond, 3 dl vatten och en burk kokosmjölk. Lät sjuda i en kvart sen tog jag mixern och mixade till en soppa.
Stekte bacon och la på toppen, klart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar