tisdag 24 februari 2015

WORKOUT.

Igår fick vi sååå goda semlor av en leverantör, hon vet att jag älskar dom så därför bjöd hon oss på Lekmer. Hon låg sjuk förra veckan och kunde inte komma med dem så hon bokade om beställningen och kom igår. Dom är från Lisas bageri på Skånegatan i stan, sjukt goda!!
Åt en semla i alla fall och hade lätt kunnat äta en till, men känslan när det stod i appen lifesum (där jag skriver i vad jag äter varje dag) när jag la till semlan gav mig ångest. Det stod "en semla innehåller många kalorier, hoppa över den nästa gång". Ja ni ser, ångest! Så fler blev det tyvärr inte. 

På kvällen blev det middag hos mamma, skinkstek med hemmagjord potatismos, gräddsås och svartvinbärsgelé. Jag åt såklart inte potatismos utan stekt vitkål.

Efter det hade jag sån ångest då jag ätit liiite för många kalorier denna dag (och då är jag inte den som räknar kalorier stenhårt, men försöker hålla mig till max 1300kcal om dagen) så gick en lång pw på bandet med en del löpning också. Men tyvärr började jag känna av mitt knä igen. Totalt 8 km blev det iaf på nästan 61 minuter - 661 kalorier gjorde jag av med. Så den där semlan måste vara far away nu haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar