tisdag 10 februari 2015

MARMOR.

Ärvde jättefina ljuslyktor, från farfar, och en skål i marmor, som nu står på matbordet. I skålen har jag flingsalt. Passar in riktigt bra!

Längtar tills jag ska hämta matbordet och stolarna som jag fått ärva också. Dom är i furu men jag ska slipa dem och måla vita, fast bordsskivan kommer jag betsa i grå/brunt. Ska även klä om sitsarna på stolarna och fylla med ny stoppning. Fick även TeVagnen som stod vid farfars fåtölj. Farmor och farfar hade alltid frukt på den och minns att farfar många gånger satt och skalade frukt där samt knäckte nötter runt jul. Den är träfärgad just nu med glasskiva där uppe, den ska jag nog också hitta på nått fint med. Kanske betsa vit eller något.
Ett roligt projekt kommer det nog bli! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar