onsdag 12 mars 2014

FÖRSKOLAN.

Juste, höll på att glömma att berätta om igår!
Hämtade min gudson aka busfröet från förskolan igår då Christer var iväg på jobb någonstans i Sverige och Marre skulle inte hinna till 16 från Uppsala. Så äntligen fick jag äran att hämta honom :)

Blev lite nervös när jag kom till förskolan för hade ingen aning om vart jag skulle gå in, men hade fått lite vägledning av Marre. Hittar tillslut Troy, dom var utomhus, så jag sätter mig ner på huk och frågar om vi ska gå hem. Han kommer och ger mig världens mysigaste kram och vägrar släppa. Han nästan sitter i mitt knä och borrar in huvudet i min famn. Jag smälte och förskolelärarna tyckte han va så gullig.

Sen knatade vi till parken vid Åbergs och gungade, men så började han frysa så vi gick hem. När jag kom in förstod jag varför han frös. Dom hade bara satt på honom tunna jackan ovanför hans långärmade tunna tröja, ingen fleecetröja imellan. Nog för att det är varmt ute men inte så varmt. Undra på att barnen blir sjuka på förskolan när dom inte klär på barnen på dagarna när dom går ut!!

Nåja, vi bytte blöja, busade och så fick han lite glass. För av någon anledning så förknippar han mig alltid med glass, HAHA! Kan vara för att han alltid fick glass av mig förra sommaren...

Vid 18-tiden kom sen Marre/mamma som han längtat efter så mycket och frågat efter :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar