fredag 23 januari 2015

OOPSIES.

Idag jobbade jag hemifrån eftersom vi hade styrelsemöte kl 17 och så var jag hemma med Qina eftersom hon inte får vara på dagis pga löp.

Ica i Bålsta har nya öppettider så dom öppnar kl 7 numera, så passade på att åka ner innan kl 8 för vi hade ingen frukost hemma. Gjorde då oopsies, lchf bröd kan man säga. Eftersom jag försöker undvika bröd, pasta, potatis, ris etc. För mig är det både för att gå ner lite i vikt men främst för att det är så mycket skönare för magen.

Det tog iaf 5 minuter att baka dessa.
Tog tre ägg och delade så hag hade vitorna i en bunke och gulorna i en annan. Vispade vitorna till hårt skum.
Med gulorna blandade jag sen i 1 dl mandelmjöl, lite salt, 100gram Philadelphia, 0,5 msk fiberhusk och 0,75 tsk bakpulver. Blanda ihop med skummet och klicka ut på plåt. För mig blev det 6 st bröd. In i ugnen på 200grader i 10 minuter. Klart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar