söndag 12 augusti 2012

Dag 1 i Dublin

Vid 12 (lokal tid) landade en förvirrad och nervös tjej på flygplatsen i Dublin. Tog en taxi med en urtrevlig liten gubbe som berättade om Dublin och hjälpte mig till lägenheten och bar mina väskor till dörren. Packade upp mina prylar i garderoben. Sen gick jag och Ida till det närmaste centrumet, 20-30 min gångavstånd, för att handla lite.
Jag köpte täcke, två kuddar, två badlakan, 3 småhanddukar, 3 kökshanddukar, dubbel lakan, 2 örngott, inne tofflor och 10 st galgor - 55€. Billigt och bra :)

Sen handlade vi lite vin (jag vet, oväntat, haha) och mat. Sen tog vi taxi hem, det regnade och set var tungt att bära. Men 75 kr för taxi är inte dyrt :)

Efter det åt vi lite snabbt och åkte ner till city. Satt först på tempel bar och sen gick vi till Foggy Dew som vi sitter på nu :)








- Posted from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar